Pinneawela en Dambulla - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Gerald en Regina - WaarBenJij.nu Pinneawela en Dambulla - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Gerald en Regina - WaarBenJij.nu

Pinneawela en Dambulla

Door: DeLeukeReizigers

Blijf op de hoogte en volg Gerald en Regina

29 Maart 2016 | Sri Lanka, Sri Lanka

Hoi,
Weer al een gezellige dag gehad. Onze dag begon met een bezoek aan een weeshuis, niet van kindjes maar van kleine olifanten. Er waren natuurlijk ook grotere, maar die waren wel als wees hier binnen gekomen en opgegroeid tot volwassen olifanten.
De attractie was het geven van de papfles aan twee jonge olifantjes. Slokkoppen dat het waren, zo maar liefst 7 liter per maaltijd en dit 3 maal/dag. Nadien reden door naar Dambulla waar we eerst met de trap of hellend naar een boedistische grot gingen. Een grot ingedeeld in 4 compartimenten, waar maar liefst 157 boedabeelden stonden . Als we die op het plafond geschilderd stonden er nog bij rekenen waren het er enkele duizenden. Dan terug naar het hotel om het avondeten en onze nachtrust te genieten.

• 30 Maart 2016 - 20:11

Anja:

Hey mama en papa,

Weeral een hele leuke dag beleeft lees ik. Da olifantenweeshuis zal wel de moeite waard geweest zijn. Hebben jullie die olifantjes ook mogen eten geven of was het gewoon kijken?

Hop naar de volgende belevenissen zou ik zeggen. Geniet er nog met volle teugen van van deze mooie droomreis en maak er maar een onvergetelijke tijd van

Vele grijze groetjes vanuit België

De wereldreizigers