Horton Plains (natuurpark) - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Gerald en Regina - WaarBenJij.nu Horton Plains (natuurpark) - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Gerald en Regina - WaarBenJij.nu

Horton Plains (natuurpark)

Door: DeLeukeReizigers

Blijf op de hoogte en volg Gerald en Regina

04 April 2016 | Sri Lanka, Sri Lanka

Hoi,
Gisteren dachten we al vroeg uit ons bed moesten, maar vandaag was het NOG vroeger. Om 4.45 u werden we door de receptie reeds gewekt. Te vroeg om het ontbijt in het hotel te genieten, dus kregen we een ontbijtpakket mee bestaande uit 2 croissants, brood met beleg, fruit, cake en 2 drankjes. Te veel om op te krijgen. Na 1.30 u, met minibusjes, werden we gebracht na het nationaal natuurpark Horton Plains op 2100 meter boven de zeespiegel. Een park van maar liefst 3159,8 hectare, erkend door het werelderfgoed van Unesco op 16 maart 1988. Bijna aangekomen in het park werden we reeds verwelkomt door 2 blafherten. Waar ons minibusje stopte werden we nogmaals begroet door een sambahert, waaraan we de restanten van ons ontbijtpakket voederden. Het hert kwam gewoon uit onze handen eten. Daarna volgde een 4 uur durende natuurwandeling dor het natuurpark. Een tocht die ons bracht langs baker's fall (kleine waterval), World's End (het einde van de wereld, daar de mist meestal het zicht beperkt). Hier zat onze tocht er echter nog niet op. We waren slechts halverwege. Mini World'End was het laatste uitzichtspunt vooraleer we klim naar boven terug konden aanvatten. Na zo,n 9 km gewandeld te hebben kwamen we terug om 12 u. Hoog tijd om met de minibusjes naar het lunchadres te rijden (Grand hotel). Hier werden we verwelkomt voor een Thais diner van 4 gangen. Wel een pikant soepje, maar de rest viel nogal mee. Zoals gisteren reeds vermeld verbleven we in een oude theefabriek. Een bezoek aan dergelijke nijverheid kon dus niet uitblijven. Aangekomen in de Tea factory Pedro, waar maar liefst 9 miljoen tot theeblaadjes/jaar verwerkt worden, kregen we van onze gids Rob uitleg over de verwerking van thee, die we later dan ook konden aanschaffen. Weer een volgeboekt programma dat afgesloten werd om in het hotel het avondeten en onze verdiende nachtrust te genieten.

Groetjes en tot een volgende blog.

DeLeukeReizigers

• 07 April 2016 - 19:38

Anja:

Halowkes,

Wauw!!! ik wou dat ik erbij was... da zal wel de moeite geweest zijn om al die dieren in het wild te zien. Weer een hele belevenis!!!

Groetjes
    De wereldreizigers