Bundala nationaal park en Galle - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Gerald en Regina - WaarBenJij.nu Bundala nationaal park en Galle - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Gerald en Regina - WaarBenJij.nu

Bundala nationaal park en Galle

Door: DeLeukeReizigers

Blijf op de hoogte en volg Gerald en Regina

06 April 2016 | Sri Lanka, Sri Lanka

Hoi,
Weeral vroeg uit de veren voor een bezoek aan het Bundala nationaal park waar we diverse vogelsoorten konden zien. Ze worden angetrokken door het hoge zout- en sodagehalte waarin ze hun geliefkoosde lekkernijen vinden. We konden hier diverse vogels, leguanen en buffels zien. De zwarthals, franjepoot, lepelaar, ibis en zilverreiger maken deel uit van de 150 vogelsoorten die het park presenteert. Moeraskrokodillen liggen aan de oevers te zonnen terwijl aapjes speels slingeren door de mangroves. Na de safari reden we verder richting Galle en bezoeken de tempel van Kataragama. We konden hier ook iets offeren. De oorsprong van dit heiligdom is nog steeds een mysterie. Na het bezoek aan de tempel reden we we over de gevarieerde kustroute langsheen schilderachtige zandstranden en met palmyrapalm begroeide duinen naar het koloniaal stadje Galle waar we ons avondeten nuttigen. Na het eten nog eventje skypen met het thuisfront en dan gaan slapen want morgen is het voor ons weeral vroeg op te staan om naar walvissen en dolfijnen te gaan kijken.

Groetjes en tot een volgende blog.

DeLeukeReizigers

• 10 April 2016 - 19:56

Chantal En Guy Vervliet Smits:

Hallo Gerald en Regina
    vooreerst een dikke proficiat met jullie blog!
    de moeite waard ! goed gedaan! het is voor ons eveneens een goede leidraad om onze vakantie te herinneren!! Jullie hebben hier enorm véél tijd ingestoken (nu beseffen we waarom jullie altijd laat gingen slapen :) ) mar het resultaat mag er zijn !!!!!
    sorry voor het abrupte afscheid.... we dachten dat iedereen van de bus stapte maar later toen we in ons busje naar huis zaten kwamen we tot de ontdekking dat we van jullie geen afscheid hebben genomen....
    onze excuses hiervoor !!!
    alvast een dikke x en tot later
    Chantal en Guy