Anuradhapura en Avukana - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Gerald en Regina - WaarBenJij.nu Anuradhapura en Avukana - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Gerald en Regina - WaarBenJij.nu

Anuradhapura en Avukana

Door: DeLeukeReizigers

Blijf op de hoogte en volg Gerald en Regina

30 Maart 2016 | Sri Lanka, Sri Lanka

Hoi,
Vroeg uit de veren. Vandaag al de bus in om 7.30 u vermits we verschillende plaatsen moesten doen in Anuradhapura. Onze reis van vandaag traden we in de voetsporen van Boeddha. Op het programma stonden 6 boedistische tempels, waarvan we er 3 met onze schoenen uit moesten bezichtigen opeen zeer hete ondergrond, maar ook de pet moest af. In het begin ging het nogal vlotjes, maar eens we op de lokale binnenwegen kwamen hielt de bus nog slechts 40/uur. Niet temin konden we rustig van het buitenzicht en de deskundige uitleg van onze gids Rob genieten. Nadien was er de lunch in een lokaal restaurant. Vervolgens ging onze weg verder naar het volgende boedabeeld in Avukana. Een staand beeld van maar liefst 15 meter hoogte.
Ondertussen was het weeral tijd om naar het hotel te rijden. Een tochtje langs een binnenmeer waar nog enkele foto's konden genomen worden. Onderweg wel aapjes en diverse vogelsoorten gespot. Weerom een leuke en zeer warme dag gehad.

Groetjes en tot een volgende blog.

DeLeukeReizigers

• 30 Maart 2016 - 20:18

Anja:

Hoi,

Ik weet dat azië in de ban is van boedha, maar heb je er niet al genoeg gezien (als je thailand bijrekend)? Is er veel verschil qua tempels?

Een extra'tje was wel de natuurlijke vloerverwarming denk ik ;p

Ook ons skype momentje is voor ons altijd leuk, zo zijn jullie toch een beetje bij ons ;) Hopelijk komt de volgende blog er snel aan, want ik popel al om het vervolg te lezen

Vele groetjes en tot de volgende

De wereldreizigers