Yala nationaal park - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Gerald en Regina - WaarBenJij.nu Yala nationaal park - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Gerald en Regina - WaarBenJij.nu

Yala nationaal park

Door: DeLeukeReizigers

Blijf op de hoogte en volg Gerald en Regina

05 April 2016 | Sri Lanka, Sri Lanka

Hoi,
Vandaag weeral vroeg uit de veren voor een bezoek aan het Yala nationaal park. We reden langs prachtige valleien met lieflijke rijstvelden. Onderweg hielden we halt bij de Ravana watervallen die genoemd zijn naar een legendarisch karakter uit de hindoeïstische mythologie. Volgens een legende ontvoerde Ravana prinses Sita en verstopte hij haar in de grotten achter de watervallen. We zetten onze tocht verder langsheen prachtig natuurdecor en bereiken ons volgen hotel aan het Yala nationaal park waar we de lunche namen. Wat was het hier warm!!!!. Het zweet brak overal uit. Na de lunch vertrokken we met de jeeps naar het park. Dit park bevindt zich in de dorre zuidoosthoek van het land, een gebie begroeid met doornstruiken en hier en daar een zeldzame boom. Het is het leefgebied van een heleboel savannedieren met de Ceylon-olifant als grootste bewoner. In het totaal leven er 250 olifanten, zwijnen, herten, waterbuffels, krokodillen, leguanen en kleurige vogels. Het sambahert konden we ook zien, maar spijtig genoeg konden we geen luipaard zien. Hij deed waarschijnlijk zijn middagdutje. Nadien reden we terug naar het hotel voor het avondeten en ook van een verdiende nachtrust te genieten die hoogstwaarschijnlijk ook kort zal zijn.

Groetjes en tot een volgende blog.

DeLeukeReizigers