Mirissa en Kosgoda - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Gerald en Regina - WaarBenJij.nu Mirissa en Kosgoda - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Gerald en Regina - WaarBenJij.nu

Mirissa en Kosgoda

Door: DeLeukeReizigers

Blijf op de hoogte en volg Gerald en Regina

07 April 2016 | Sri Lanka, Sri Lanka

Hoi,
Voor andere reisgenoten is het een vrije voormiddag maar voor ons niet. Vandaag terug vroeg uit de veren voor een reisje op zee voor het spotten van walvissen en dolfijnen. Aangekomen in Kosgoda kunnen we direct naar de boot. We verlaten de haven en moeten ongeveer 2 uur varen om walvissen en dolfijnen te kunnen zien. Het duurde wel eventjes zodat we tijd hadden om ons ontbijt te nuttigen op de boot. Het was eenvoudig maar lekker. Onze eerste spot waren de dolfijnen waaronder de tuimelaar en kleindere soorten van walvissen. Aangezien we dachten dat we geen walvissen konden zien, zagen we toch nog 2 soorten walvissen (één van 7 m en één van 14 meter, maar door de boten konden we deze niet fotograferen). Doordat we moet moesten wachten om de walvissen te zien, dienden we onze collega's in het hotel te verwittigen, maar dit contact in nooit toegekomen in het hotel, waardoor ze ongerust waren dat we zo lang weg bleven. Na ongeveer 6u varen en nog 1u30 min rijden kwamen we aan in het hotel voor een late lunch om daarna terug te vertrekken naar de broedplaats voor schildpadden. We konden in het domein zien hoe de schildpadden hier werden verzorgd. Door de landelijke bevolking worden de schildpadeieren naar het weeshuis gebracht waar ze uit de eieren komen. We konden hier diverse schildpadden zien o.a. lederschildpad, landschildpad, soepschildpad e.d. Bij duisternis konden we dan ook kleine schildpadjes terug in zee zetten. Dit was wel een leuke ervaring. Maar ja, aan alles komt een einde en ook onze reis in Sri Lanka zit er bijna op. Nog een nachtje slapen en dan terug naar huis. Spijtig.....

Groetjes en tot een volgende blog.